Mollie heft mijn account op
Gepubliceerd op 02-05-2021 en laatst gewijzigd op 08-05-2021 <!– door Daniël Tuijnman –>
Voor het ontvangen van donaties voor mijn blog had ik op 1 februari een account bij Mollie aangemaakt, dat per 25 februari geactiveerd is. Daar zijn de nodige donaties op binnengekomen, maar die waren nog niet uitbetaald omdat ik nog geen geschikte bankrekening had gekoppeld. Van die koppeling kreeg ik op donderdag 22 april, in de ochtend, bericht.
Later op de dag ontving ik een email van Mollie dat mijn account gecanceld zou zijn op mijn eigen verzoek:
Ik heb daar uiteraard dezelfde dag op geantwoord dat ik niet zo’n verzoek gedaan had:
This afternoon, I got the attached email. However, I never sent a cancellation request and I don’t want to cancel my Mollie account.
Can you confirm this is in error and you haven’t cancelled my account (# …)
Afgelopen donderdag, 29 april, ontving ik daar antwoord op:
Het wordt er zo niet duidelijker op wat er gebeurd is. Ik ben bepaald niet de enige blogger die Mollie gebruikt voor het verwerken van (bescheiden) donaties. Het valt bepaald niet uit te sluiten dat een stel wappies hebben lopen klagen over de inhoud van mijn blog.
Het openstaande bedrag aan geïncasseerde bedragen is ook (nog) niet door Mollie uitbetaald.
Ik ben inmiddels aan het kijken naar alternatieve oplossingen.
Nieuwe ontwikkelingen
Zondag 2 mei, 15:00 uur
Ik kan plotseling weer inloggen, maar ik heb nu een ander ID#, dus kennelijk heeft Mollie een nieuw account gemaakt met alleen mijn oude naam, emailadres (= loginnaam) en wachtwoord. Maar de gegevens van mijn bedrijf, mijn bankrekening en mijn website zijn verdwenen.
Zondag 2 mei, 17:00 uur
Als ik nu inlog, heb ik mijn oude account terug, met alle gegevens van mijn bedrijf, bankrekening, betalingen en openstaand tegoed. Enige verklaring voor dit al ontbreekt geheel.
Maandag 3 mei, 10:00 uur
Mijn oude account is weer weg. Er is een email van Mollie dat ze mijn saldo zullen uitbetalen.
Maandag 3 mei, 13:10 uur
Mijn bank stuurt een email met de bevestiging van de overschrijving. Dus dat is in ieder geval gebeurd.
Je mag volgens mij niet zomaar, zonder redengeving iemand uitsluiten om klant te worden. Mollie kan dit wel stellen, maar dat maakt het niet zomaar rechtsgeldig. Mogelijk dat een van je lezers jurist is? Het past ook wel in de lijn van je blogs om deze eenzijdige actie van Mollie eens te onderwerpen aan nader onderzoek.
Groet
Pd
Dat lijkt me ook.
Je zou dit ook eens bij FTM onder de aandacht kunnen brengen. Die hebben de financiele sector continu in het vizier.
Wat een gedoe..Alleen wat ik niet begrijp is dat ze een volledig Nederlandse helpdesk hebben volgens mij? En ze antwoorden in,verre van erg goed, engels? Ik zou toch iets meer uitleg vragen ( want wie weer is het wel een scam om aan je inlogcodes etc te komen?
Het is inderdaad een hoope gedoe, en Mollie toont zich verre van betrouwbaar, zo.
Dat Engels is ongetwijfeld “company policy” 😉 Ik laat het er verder zeker niet bij zitten.